reede, 15. detsember 2017

Sõltlane

Põhiliselt, millestki või kellestki olla sõltuvuses on minu arust paha asi. Siiski mõned sõltuvused on teistest enam taunitavad kui teised või koguni karistatavad. Suur osa mõjub tervisele kahjulikult või koguni teiste tervisele. Seos on mõnutunde tekitamises.

Ei saa muidugi öelda, et kui miski tekitab mõnu tunnet, et siis kohe muutud sõltlaseks. Teisalt taas mõningate ainete puhul areneb sõltuvus eriti kiiresti. Kas asi on intensiivsuses või mingis keemilises reaktsioonis, ei tea. 

Kunagi aastakümneid tagasi olin sõltuvuses suitsetamisest, tegelikult kardan, et olen veelgi, sellepärast ei julge isegi proovida. Viimase sigaretti suitsetasin 1994 aasta detsembri keskel.

Kardan kah, et olen magusa sõltlane. See on muidugi kaalule ja diabeetesele paha. Suhkruid muidugi on igal pool, peab kogu aeg olema ettevaatlik, ennast kontrollina.

Kui läheksin sõltlaste kookolekule, siis alustaksin enda tutvustamist : " olen Elviina ja olen reisihoolik "

See sõltuvus ei kahjusta tervist, küll aga tekitab suuri väljaminekuid, pingeid perekonnaelus ja ilmselt palju muudki negatiivset. Varsti lõppeval  aastal õnnestus käia reisil kolm korda. Järgmiseks aastaks olen saanud välja kaubelda alles ühe. See on kruiis Kaug-Idas https://www.olympia.fi/aasian-matkat/risteily-kaukoidassa 

Nagu kõikide sõltuvustega, ajaga tõuseb vajadus suurendada mõnu tootva doosi. Kui kunagi oli kena käia Türgis nädalasel reisil, siis nüüd on ka kolm kahe nädalast vähe, ja tundub, et mida kaugemale, seda parem. 

Nüüd olen silma heitnud hoopis supper reisile
"Vaihda vuosi 2018 tyylillä Sydneyssä, tutustu pääkaupunkiin Canberraan ja nauti Solstice-aluksen palveluista risteilyllä Tasmanian kautta Uuteen-Seelantiin", aga elame, näeme ........

Edit: Sydneysse muidugi ei saanud, aastavahetus möödus kenasti ja vaikselt kodus, siiski enne jõule jõudsime käia Tais, lihtsalt puhkamas.

 
Lähetetty iPadista

2 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Olen blogilugemistes pikki pause teinud, nüüd tuli tuur peale ja tuulasin jälle vanadel ja uutel radadel netis.Sattusin peale kellelegi,kel mingi seos Soomega,aga milline,ei tea,sest pole tema blogi varem lugenud. Kuid seda juttu tahaks Sullegi soovitada, et kuidas meil eestis mõnes kohas elatakse!!! Kui lööd googlesse "Tagasi Eestis!Inimesed on väiklased",siis kuku või pikali meie elust Maarjamaal!

Anonüümne ütles ...

Tohoh, Elviina, kus sa's nüüd oled? Tahtsin sulle just öelda, et meil Eestis pandi kuulsustepaari esimesele lapsele sinu nimi!Noorteiidol, laulja ja meelelahutaja otsustas, et tema tütre nimi on Elviina!
"Iga kord,kui tütart näen, on tunne nagu silmaks teda esimest korda"(Õhtuleht)